Hugo och Ullis har flyttat!

En av våra nya katter, Hugo, har flyttat. Han flyttade idag. Ullis flyttade häromdagen. Hon har väntat riktigt länge på att den rätta ägaren skulle dyka upp. Hon kommer att få det jättebra. Hon är en riktig myskatt.
Hugo, sötnosen som flyttade idag, är "döpt" efter min katt, som också kommer från Katthemmet Kompis. Maritha var väldigt trött när vi skulle hitta på namn till de nya kattungarna, så matchen blev enkel. Äntligen fick jag jag välja "mina " namn, Blixten och Hugo. Min Blixten hette nämligen Hugo när han bodde på katthemmet.
Men Maritha har inte bara goda minnen från den tiden då han bodde där:
"Nä, han bet mig i tummen när han skulle vaccineras."

Det är första och enda gången Blixten har gjort något för att försvara sig. Att det var Marithas tumme som fick ta smällen kan jag förstå. Det kan inte vara roligt att få en spruta i nacken.


Min Blixten.



Hugo flyttade idag.


Kommentarer
Postat av: CC

vad mysigt för dem :)



jag har förresten nominerat eran blogg :)

2008-09-04 @ 23:37:27
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback