Mercedes och Jansson om livet i Karlskrona

Mercedes och Jansson bodde länge på katthemmet innan den rätta ägaren kom. Nu har de bott hos matte och husse ett tag. Så här berättar matte Ann-Sofie:

Jag vill bara skicka en hälsning från Jansson och Inez f.d. Mercedes. De har det bra här i Karlskrona och det går inte en dag utan att de roar oss till tusen. De har kommit väl till rätta och har även börjat vänja sig vid andra människor när vi får besök av släkt och vänner. Jansson tuffar till sig för varje dag och var den som först lärde sig att goda saker kan "ramla" ner från köksbänken eller skärbrädan när vi står i köket. De börjar varje morgon med bus och ett rejält race vid tidig otta och avslutar dagen på samma sätt. Det har hänt mer än en gång att man vaknat av springande katter över magen. De är underbara.

  
Jansson (svart) och Mercedes myser tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Lucia

vilken underbar blogg!



Jag har räddat två katter i mitt liv.(vid olika tillfällen) Nu har jag två andra katter som jag fick via en släkting. Nästa gång jag blir kattfri vilket jag hoppas dröjer tänkte jag ha jourhem eller vad det kallas. Tills någon annan tar emot katterna. Vill hjälpa till och med två katter hemma är det ju svårt.



Jag minns min första katt Vincent som var helt tanig 2 - 3 månader gammal rädd för allt. Men jag blev fort "mamma" och efter ett tag kunde man se lite fett på honom. Tyvärr vart han överkörd för ett år sen nästan exakt. En annan katt jag räddade fick jag avliva pga hur sjuk den var. kattambulansen sa att hon var frisk bara lite tanig 2 dagar innan. Vart lite besviken på att de inte kollade ordentligt då hade jag sluppit avliva henne själv. Sånt är alltid lika jobbigt.



Det var en liten historia från mig :)

2009-02-05 @ 00:25:21
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback