Kastrera din katt så föds inga oönskade kattungar!

Vi har skrivit det tidigare och vi skriver det igen.

Om du kastrerar din katt kommer det inte att födas oönskade kattungar. Hankatten stannar oftast hellre hemma än strövar omkring efter löpande honor. Dessutom blir katterna oftas mer lugna och harmoniska. En annan anledning till att man bör kastrera sin katt är att man hjälper till att höja kattens status eftersom det blir färre hemlösa och oönskade katter som ingen vill ha. I synnerhet i städerna är det många som irriterar sig på hemlösa katter som får lida för människans ansvarslöshet.

Huruvida en kastrerad hankatt klarar sig i slagsmål gentemot en okastrerad hane beror mer på kattens personlighet och psyke än att den är kastrerad.

Håller ni med?


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Väl jamat! klappar tassarna

2009-05-14 @ 06:29:30
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Sixten

Matte har kastrerat mig och jag skyr inga medel för att ta hand om problematiska grannkatter, alltså mitt revir är mitt revir. Hemma är jag bara när det vankas mat, annars ligger jag och sover inne hos grannen hela dagen.

Tass/Sixten

2009-05-15 @ 11:02:22
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Spöket

Min husse och matte har kastrerat både mig och övriga hanar i flocken..

Det hjälper tyvärr inte alltid, igår fick min moster 3 underbara bäbisar, pga att inte grannarna har kastrerat sina.

Moster Smulan äter normalt p-piller, men höll sig undan lite längre än vanligt den här gången, så nu pratar husse och matte om att även kastrera flickorna, även om det kostar en massa pengar.



Purr...Spöket

2009-05-24 @ 13:47:49

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback