Kärlekskatt

Robinson kom till oss den 21 juli 2007. Jag minns den dagen väldigt väl. För Robinsons tragiska bakgrund tog oss hårt. Det gjorde så ont när vi fick veta vilket tufft liv han levt. Maritha visste med en gång att han skulle behöva mycket tid och kärlek. Under sin tid på Kompis har Robinson varit försiktig och stått i bakgrunden. Det är först efter branden som han har börjat söka mer kontakt. Idag kan Maritha klappa honom och han spinner när hon stryker honom över ryggen. Det är med glädje som vi idag visar er Lottas bilder på överlevaren Robinson.


Känner ni som vi? Glädje, värme och kärlek när ni ser bilderna?




Kommentarer
Postat av: Pia Puma

Älskade Robinson.

Jag ser en livsnjutare bakom honom med, som har benen rakt upp i vädret;)

2010-09-16 @ 21:22:16
Postat av: Karin o Uffe

Blev förälskad i honom första gången jag såg honom. Hoppas att han får ett underbart hem.

Nospuss

2010-09-16 @ 22:02:31
URL: http://www.freewebs.com/catcar
Postat av: Puma & Sixten

Kära, kära Robinson så glad man blir när man ser honom njuta av livet. Vi visste nog att det gömde sig en riktig gospojke innanför hans skal. Nosbuff på dig!

2010-09-17 @ 08:14:35
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Vackre Robinson! Roligt att höra att han nu vågar sig ur sitt skal. Stor eloge till Maritha som låter honom få den tid han behöver för att återfinna tryggheten. Finns ett och annat katthem som skulle behöva lära sig av Kompis. Katthem som skyller på ekonomi och platsbrist när de blir ifrågasatta för att de inte hjälper skyggisar. Jag tror inte att Kompis badar i pengar de heller, men de har empati och kunskap. Och inser att man inte räddar en katt genom att avliva den.



Heder åt katthem som Kompis och andra som arbetar i samma anda!

2010-09-17 @ 11:56:12
Postat av: Camilla Z Hbg

Jaa, visst känner man så :-)!!!

2010-09-17 @ 16:23:49
Postat av: Annie

Åh, så glad jag blir att min ärrade favorit Robinson låter sig fjäskas och gosas med! Det värmer i hjärtat att en gammal kämpe kan våga lita på någon igen! All heder till er som gett honom en andra chans i livet!

2010-09-17 @ 19:08:34
Postat av: Rasmus katt

Ja, så känner jag absolut. Vilken älsklig katt!

2010-09-17 @ 20:35:17
Postat av: bitte

Härligt att se att han verkar njuta av kel o klappar...Han är såååå fiiin!!

Hoppas du finner någon som är värd dej lilla vän..

Tack för allt ni gör för missarna!

Kramar till dej Robinson



Bitte med missen Tussen

2010-09-18 @ 16:47:09

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback