Ekologisk kattmat

För ett tag sedan efterlyste jag vart man kunde köpa ekologisk kattmat. Det visade sig att svaret fanns närmare än jag trodde. Jag har nyligen flyttat till ny lägenheten och när jag var ute på en joggingtur igår bestämde jag mig för att springa till en ekobutik 2 kilometer längre bort. Butiken ligger i en riktig idyll, på en bondgård och runt omkring breder stora hagar ut sig. Det är fantastiskt fint där sommartid. Väl där hittade jag den kattmat som jag så länge hade sökt efter, det vill säga Yarrah Bio Nature´s Finest. Produkten fanns som både blöt- och torrfoder. Jag köpte en påse torrfoder på 300 g. (Jag insåg att det skulle vara betydligt lättare att springa med en påse än med en konservburk.) Eftersom maten är så dyr kommer jag inte att ha råd att endast köpa detta foder till mina katter, utan ge dem det som godis. Ängla och Blixten kommer att få agera recensenter. Återkommer med resultatet. ;-)

Torrfoder 300 gram: 33 kr/st
Blötmat 400 gram: 24 kr/st
Butik: Ekobutiken i Skärva, Nättraby. (Karlskrona, Blekinge)





Kommentarer
Postat av: Camilla Z Hbg

Intressant! Lite långt att köra till Nättraby dock, om man bor i Hbg... Ska undersöka om det finns närmare ställan där man kan få tag på Yarrah.

2011-02-06 @ 13:06:42

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback