Kärt återseende



Förra veckan hälsade Maritha och Lotta på hemma hos Tordis som hjälper till på katthemmet och som äger  Hugo som kommer från oss. När Hugo kom till oss som liten kattunge var jag snabb med att fråga Maritha om jag fick komma på ett namn till honom. (Maritha vet att jag är extra svag för röda katter.)
I vanliga fall brukar hon vilja lära känna katten innan den får ett namn, men denna dag fick jag min vilja igenom. Valet var enkelt, han skulle heta Hugo efter min katt Blixten, som också kommer från katthemmet. Blixten hette nämligen Hugo då han bodde där. 

I alla fall. Det blev ett kärt återseende för dem båda. Hugo har växt och blivit en stor, stolt och vacker kille som gärna visar upp sig. Det blev en härlig stund med gos, bus och lekar. Jag är säker på att Hugo minns Maritha.
Jag tycker det är roligt att höra att han fortfarande heter Hugo eftersom de flesta katter får ett nytt namn när de flyttar till sin nya ägare.


Kärlek




Hugo som liten kattunge.


Kommentarer
Postat av: Camilla Z Hbg

Bilder fulla av kärlek! Hjärtat blir varmt :-)!

2011-02-03 @ 17:01:31
Postat av: Annie

Underbart vacker katt!

2011-02-03 @ 19:16:23
Postat av: Dui och Deco

lycka! Nosbuff

2011-02-03 @ 19:45:04
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Åh vad sött.

Kram

2011-02-04 @ 22:03:13
URL: http://ligans.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback