Snabbvisit

Efter en shoppingtur i Kalmar tidigare idag passade Peter och jag på att köra inom katthemmet. Det var Peters första besök och han blev, precis som jag, lika imponerad av det fantastiska bygget. Vilket arbete! Och vilka generösa och omtänksamma människor som har hjälpt oss att få katthemmet så fint. Ni är otroliga!

Maritha guidade oss runt i nya katthemmet. Efter en lång dags shopping var Peter var slutkörd och Sonny föreslog att de skulle slå sig ner i katternas soffa på övervåningen. Efter en timmes prat om ditt och datt kunde Sonny konstatera att de var släkt. Maritha skakade på huvudet och menade att man inte automatiskt är släkt med någon för att man har bott i samma landskap.

Det var en härlig känsla att träffa alla katter igen. Robinson har blivit modigare och My kaxigare. Kopian, som annars fjäskar för besökare, var inte alls gästvänlig. Han låg nerbäddad i sin favoritbytta. Men jag förstår honom, vem är egentligen piggelin i ösregn?

(Bilder från katthemmet publiceras i morgon.)


Spöket Laban myser med Maritha.


Fikat bestod av jordgubbar och vaniljglass.

Kommentarer
Postat av: Kjelle Bus

Den där vaniljglassen skulle jag kunnat tänka mig att äta upp ;-)

Fin bild på Spöket Laban !

Ser fram emot att få se bilderna från katthemmet :)

2011-06-18 @ 21:23:14
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Mums

Glass och jordgubbar

:-)

Ha en bra dag och hoppas ni har bättre väder än vi.

Tazz&Kram

2011-06-19 @ 14:05:39
URL: http://ligans.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback