Grattis Smulan - och alla ni andra

Sveriges vanligaste kattungenamn. Går det att utse? Ja, i alla fall enligt Agria. Igår publicerade de en lista på de hundra vanligaste kattnamnen för honor och hanar. Om vi bortser från att det gäller kattungar är det flera av våra katter som bär Sveriges populäraste kattnamn. Smulan tog hem första plasten medan Doris och Sixten fick dela på andra plats. Andra namn på listan är bl.a. Mimmi, Siri och Kajsa. Och inte att förglömma min egen katt Blixten som hamnar på 27:e plats. Grattis till er alla! Och varma applåder till Maritha som har stenkoll på namntrender.

Klicka HÄR för att komma till listan.




Smulan njuter av första plats på namnlistan.

Kommentarer
Postat av: Alice

Vad festligt, både jag och lillbrorsan Bosse ligger på plats 8. Min kompis Wilma fanns också på listan, men min andra lillbrorsa Mårrgan var den enda av oss 4 katter som inte fanns med. Matte som tyckte att hon hade hittade bra och inte så vanliga kattnamn.... fniss



nosbuffar

2011-10-19 @ 22:00:59

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback