Roffe har hittats

Det är med glädje som jag idag kan berätta att Roffe, som försvann från Stensövägen i mitten av augusti, har hittats. I flera månader har vi kunnat följa Jannie och Björns jakt på Roffe.

I stort sett varje dag, i nästan tre månader, har de annonserat i Barometern och Östran. De har satt upp lappar i områdena där han försvann, medverkat i en artikel i Barometern om Roffes försvinnande, efterlyst honom via olika kattforum och hemsidor och de har pratat med folk i området. Det sista som övergav dem var hoppet. Det fanns inga tvivel - Roffe skulle hitta hem igen.

Låt oss berätta hur han hittades. Jannie och Björn hade fått flera tips om att en katt som liknade Roffe hade varit synlig vid ett VVS-företag vid Stensö. I flera dagar la de ut mat och varje gång var den uppäten. Men så igår kväll åkte de som vanligt till företaget och ropade och la fram mat. Sedan åkte de och letade på andra ställen som de fått tips på. Innan de skulle åka hem ville Jannie åka förbi VVS-företaget ytterligare en gång för att kolla om maten var uppäten. När hon kom fram såg hon en katt vid matskålen och när hon tände lampan såg hon att det var deras älskade Roffe! När Jannie ropade på honom svarade han med ett pip.

Roffe har befunnit sig bara 200-300 meter från platsen där han försvann. Han har minskat kraftigt i vikt, men han spinner och kelar som vanligt.

Jag har nog aldrig träffat kattägare som har varit så engagerade vid en katts försvinnande så som Jannie och Björn. I månader har vi mailat fram och tillbaka. Jag har gett råd och Jannie och tackat och hållit oss uppdaterade.

Det är med tårar i ögonen som jag skriver denna text. Jag skulle vilja ge en stor kram till Jannie och Björn för deras härliga engagemang – och framförallt till Roffe. Vilken överlevare! Tusen tack till alla fantastiska människor som har hjälpt oss att dela alla efterlysningar på Facebook. Roffe är ännu en gång ett bevis på att man aldrig ska ge upp när ens katt försvinner. Som kattägare finns det så mycket man kan göra. Jag avslutar med att citera Jannie: ”Folk säger att katter glömmer, men det gör de inte. Roffe kom så väl ihåg mig när han hörde min röst.”

Ge aldrig upp! :) /Jenny
 

Roffe befinner sig nu inne i värmen hos matte och husse.

Kommentarer
Postat av: Hell's Bitches - The Naked Truth

Åh vilken tur, Lycka!:)

2012-11-07 @ 15:23:18
URL: http://hellsbitches.devote.se
Postat av: Kjelle Bus

HÄÄÄRLIGT att Roffe hittats !
*pfft* Katter dåligt minne ??!!
Jag gick minsann direkt till tvättstugedörren hemma hos min orginalmatte när jag var där på besök 2 år efter att jag flyttat därifrån.

2012-11-07 @ 17:29:15
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Glömde ju jama om varför jag gick fram till tvättstugedörren.
Jag brukade alltid ligga där och sova på den rena tvätten :)

2012-11-07 @ 17:30:13
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Underbart! Viktigt att inte ge upp!Nosbuff

2012-11-07 @ 18:45:22
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Anmaja/Lussekatt

Åh vad underbart att läsa!
Jag har sett Roffe varje dag i tidningen och hoppats.
Anna & Lussekatt

2012-11-07 @ 21:23:58
URL: http://blogg.omakastengods.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback