Rymmaren Roffe fyller år

Det har nu gått ett par veckor sen Roffe hittades på Stensö. Lagom till hans födelsedag lät vi vi matte Jannie berätta några ord om honom. För vi är många som är undrat, vem är han egentligen - Kalmars mest omtalade rymmare?

"I februari 2010 såg jag en annons på Blocket med massa söta kattungar. Björn är mer hundmänniska och
har aldrig haft katt, men jag som är uppväxt med katt ville så gärna ha en hankatt. Katterna som jag hittade på Blocket kom från Sölvesborg. Ganska långt ifrån Kalmar, som du förmodligen vet :) Jag lyckades iallafall övertala Björn om att vi skulle köpa en hankatt från den kullen. Hon som hade katterna skickade lite bilder, å jag fastnade för Roffe med en gång. Han hade så stora öron och ett litet huvud. Han var så charmig! Så den 16 februari 2010 åkte vi till Sölvesborg för att hämta hem våran lilla bebis. Allt gick bra när vi skulle hem. Det var så roligt när Björn gasade på lite, då började han mjaua. Han höll på så hela vägen från Sölvesborg till Kalmar. Vi pratade om namn påvägen hem. Det var faktiskt Björn som kom på Roffe. Han är ju verkligen en Roffe.

När Barometern var här frågade hon som interjuvade oss vad som var så speciellt med Roffe. Just då kom vi inte på något sådär superspeciellt mer än att han älskar att dricka öl, men det sa vi ingenting om. Det kan ju inte stå i tidningen. Nu när han har börjat bli mer lik sig själv har vi verkligen insett hur speciell han är. Han öppnar garderober när dom är stängda, pratar hela tiden, slickar Björn i håret när han är nyduschad osv. Jag som har haft katt hela mitt liv vet ju hur katter beter sig. Alla har ju sina egna egenskaper, men Roffe är verkligen speciell. Han gör så mycket lustiga saker och ibland kan man verkligen se vad han har för ideér för sig. Han är mer som en hund än en katt. Han ska alltid vara med. Överallt! Och det här pratandet... Om man säger en lång mening, då väntar han alltid med att svara när vi har pratat klart med honom. Och det här med öldrickandet... Haha! När Björn öppnar en öl, då kommer han springande med en gång.
 
En annan sak som också är lite speciellt är när han luktar på något som han inte tycker om öppnar han munnen å blundar. Det ser så jäkla roligt ut! Som t ex på morgonen när man inte har hunnit borsta tänderna, å han ska fram å nosa en i munnen. Då luktar han, sen öppnar han munnen och går därifrån.

Jag tror att han har blivit såhär speciell för att han är innekatt och att jag pratar väldigt mycket med honom. Jag älskar verkligen den här katten. Och alla hans vackra linjer som gör honom så ståtlig. Du förstår hur tomt vi har haft det hemma va? Det är så skönt att har han hemma, och att veta att han har det bra. Han får mat, han får dricka, han får all kärlek han behöver. Jag skulle kunna skriva en bok om honom. Han har gjort en jäkla massa bus i sitt liv. På onsdag (21/11) då fyller han tre år. Då ska han få massa gott!"
 
Grattis på födelsedagen, Roffe!
 
/Katthemmet Kompis
 
Några kilo lättare, men så lycklig.
 
Roffe försvann från området i den vita cirkeln. Han hittades vid Stensö VVS. (Röd cirkel.)

Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback