Tilda har anlänt

I förra veckan flyttade Tilda till sitt nya hem där hon också fick sällskap av familjens katt Siri, som också kommer från Kompis.

 

Matte Linda berättar om hemkomsten:

 

Första kortet på Tilda togs i fredags, redan inom en timme efter att vi kommit hem från katthemmet. Hon hoppade upp i soffan och lade sig med hakan mot min axel, spann och somnade, underbart!

 

Siri såg konfunderat på och var lagom fräsig mot lilla Tilda. Men när matte på lördagen tog med Siri på en promenad var hon som vanligt, hon behövde bara få på sig selen så var hon nöjd med matte igen. Till slut tröttnade nog Tilda på fräsandet och gick helt sonika och lade sig bredvid Siri på soffan (modig liten tjej!). Siri började då tvätta henne och fräsa om vart annat, till slut lade sig Siri en kattlängd bort...

 

Nu i söndags (7 okt) tog jag de två fina korten på mina kära pälsbollar, bredvid varandra, utan fräs! :) Det har bara blivit ännu bättre, det händer att de sover nära varandra och tvättar varandra lite grann innan de somnar. Siri börjar tycka att det är roligare att leka med Tilda än med matte ;) Och det är klart, det förstår jag! Det är så kul att se när de galopperar och turas om att jaga varandra. Tilda är en riktig "spinning-maskin"! Hon spinner ofta och kelar gärna och busar mycket. Siri myser med halvslutna ögon och ser mycket nöjd ut när Tilda kör igång sitt spinnande.

 

Det är härligt och jag är så glad och stolt att det gick så fort för dem att gilla varandra. Siri var ju inte så förtjust över konkurrensen i början, men nu så har hon nog kommit fram till att det är mest fördelar och hon får ju bestämma...Ler

 

Hälsningar från oss tre tjejer till alla kompisar på Katthemmet Kompis

 

Tilda myser med matte Linda.
 
Siri och Tilda.

Kommentarer
Postat av: Inkan&Ligan

Fina dom är. :-)

Svar: Tack så mycket! :-)
Katthemmet Kompis

2012-10-15 @ 23:03:05
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Anonym

Min tjej Tilda kompis där hon vi två vuxen på dotter syster
Min kompisar bästa vem vän får vill kär lite
Hjärta på blommar fin den vara bara du ha vill
Min far oceso kompis man får far sin dotter storasytser
Sin far önskarning
Hälsningar kram japp /Matilda 💕👩‍❤️‍👩

2020-01-25 @ 21:27:00

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback