Katten i Kyrkslätt

Minns ni den gråvita hanen som dök upp hos en familj i Kyrkslätt utanför Nybro för ett tag sen?

My, som kontaktade oss, berättar nu följande:

Hej!
Tänkte berätta att katten som någon från katthemmet satte ut som upphittad utanför Nybro. Har fått veta lite information och han verkar inte ha något hem för där har han bott innan (inne i Nybro), så har dom som haft honom innan bara lämnat han kvar då dom har flyttat i från Nybro. Tragiskt att det finns såna människor... 

Just nu bor han inne i stallet med våra andra katter, dom funkar jättebra ihop, han får mat, vatten och även mjölk och han äter även rester från våra middagar. Han är en väldigt social katt och snäll mot alla även dom andra katterna. Då nu vår andra hankatt dog för två veckor sen så har vi bestämt oss för att se några veckor till om han stannar kvar eller om han går i väg. Förra veckan var han borta i tre dagar sen kom han tillbaka. Så man vet inte, han kanske har ett hem, men om han fortsätter att stanna hos oss har vi bestämt att åka ner med han till djursjukhuset och kastrerar honom så han får komma in till oss. För han är så pass trevlig och social så det vore synd för honom att behöva bo ute i stallet.

Så för er som läste om honom och kanske undrade hur det gick för honom, så är han fortfarande kvar hos mig och jag kan lova er här kommer han få stanna. :)

Och han har även fått ett namn och valet blev Stig, jag vet väldigt speciellt namn men jag gillar det och han kommer när jag ropar på han så. Han gillar nog det också!
 
/My
 
Fina Stig. 
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Vilken underbart fin berättelse.
Tazz&Kram

2013-01-05 @ 14:02:03
URL: http://inkanochligan.se
Postat av: Nalle

Härligt.
Sånt gillar vi My.

2013-01-07 @ 11:55:43

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback