Sixten en gottegris spekulerar

Halloj alla där ute i cyberspace!!
 
Idag hade jag tänkt presentera mig själv och även ta upp ett viktigt ämne för mig.
 
Som ni nog vet så är inte alla vi katthemskatter sådär jättetrygga av oss. Det beror ofta på grund av vissa omständigheter i vår uppväxt eller bristande kontakt med människor. Men även vi vill ha den där männiksan som vi kan kalla vår, en egen Husse/Matte. Någon som har den tiden och tålamodet att få oss att blomma ut, för det tror jag att vi alla kan om vi bara får chansen. I några kommande blogginlägg kommer just några sådana individer att presenteras, vi börjar med mig...
 
 
Jag är en av de där katterna som kanske inte riktigt söker kel och hoppar upp i knän. Men jag kan lova er att om ni kommer prasslande med en godispåse så kommer jag springande. Det kan ta en del trugande men med tillräckligt godis och lugnt handhavande så får ni absolut klappa mig. Eller så kan ni bara sitta och se in i mina förtrollande snygga ögon, kanske att ni då faller för min charm.
 
 
Sixten är mitt namn. Jag är en ståtlig herre i mina bästa år, fyller 7 i år. Har väntat ett bra tag här på katthemmet för min alldeles egna människa, men de flesta glömmer ju att ta med sig godis och varför ska jag då visa upp mig liksom. På min önskelista står en egen människa som alltid ser till att ha nått mumsigt åt mig hemma och självklart nån go och mysig bädd att sova i. Finns du därute?
 
 
Så om ni vill göra ett besök på katthemmet kompis och hälsa på mig, GLÖM INTE GODISET!!
 
Ser framemot en gottig och mumsig träff med just er!
Nospussar//Sixten
 
Ps: Katthemsmatte Maritha kan nås på mobil 070-607 13 90, meddelande eller sms. 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilket fint sätt att presentera de lite skyggare katterna på bloggen! Jag håller helt med, de här katterna som inte haft så mycket närhet till människor går absolut att få fina och blomma ut även om det tar tid. Mina två katter som i år fyller sex år hämtade jag för fem år sedan på Kompis. De var rädda och skygga och det är de fortfarande för människor som de inte känner. Men för mig och min sambo är de världens finaste och gosigaste katter. Så tveka inte om ni funderar på att köpa en skygg katt - man kan få jättemycket tillbaka om man bara ger det lite tid!

2016-01-04 @ 17:30:58
Postat av: Anna

Åh så snygg du är Sixten! Du skulle kunna bli min vän, men jag är också en svart kille, jag blir elva år i vår och inte van vid andra katter. Min mänscha tror inte det skulle funka med en till, en kompis till mig. Ville ändå bara säga att du är väldans grann.
Tass, tass.
/Lussekatt

2016-01-05 @ 22:51:52
URL: http://blogg.omakastengods.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback