Dagens rätt: Havregrynsgröt med potatis

När jag tidigare idag ringde till familjen Fernström för att checka läget lät det så här:

Jag: Vad är det som låter?
(Ett fasligt högt ljud utspelar sig i luren.)
Maritha: Det är Sonny.
Jag: Men vad håller han på med?
I bakgrunden hör jag att Sonny nämner något om bloggen.
Maritha: Han kokar 60 liter havregrynsgröt med potatis.
Jag: Men gud vad äckligt! Kan ni inte äta något bättre?
Maritha: Nä, det är till Brutus, Gilbert och Tönten. Och till deras fruar. De äter all skit. Även lyxmat.

Det är inte bara katterna som ska ha lyxmat, även hönsen på "gården" ska ha sitt. Och denna gång i form av lyxmat, så som havregrynsgröt med potatis.

PS Sonny hälsar att det finns 2 liter kvar. Maten serveras fram till onsdag klockan 15.00. Ni som är sugna, ta er en titt förbi Svalehult. Men det kostar att äta lyx. Fast å andra sidan går pengarna till katthemmet.


Familjen Von Tupp.

Kommentarer
Postat av: Gurkan & Maja

Vilka underbara små short-stories man får läsa på denna blogg!

2008-11-16 @ 21:05:01
URL: http://gurkhatigris.blogg.se/
Postat av: diana

Grattis! DU är en av de 15 finalisterna som gick vidare till Årets blogg 2008 tävlingen! Vill du vinna? Ett bra tips är att skriva ett inlägg om tävlingen och uppmana era läsare att rösta på din blogg(det gick ju uppenbarligen bra sist!). Ett annat tips är att uppmana era läsare genom kommentarer! Grattis!! Kram// Diana

2008-11-16 @ 23:09:48
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: JOANNA

grattis till nomineringen:)

2008-11-17 @ 07:41:28
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Mischka

hej.



jo jag lämnade honom till ett katthem, då fick jag ge en summa för att de skulle ta hand om honom tills han kom till en ny familj. jag var endast 17 å hade ingen inkomst å de sa att de skulle kosta mig tusen kr i månaden om de skulle ta hand om honom.. de var ju billigare att bara ge bort honom. flyttade hemifrån när jag blev 18 å ville verkligen ha tillbaka honom.



idag vill jag hitta en ny katt att kunna ta hand om:)

2008-11-18 @ 18:59:29
URL: http://miischka.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback