Maritha har debuterat... och jag har vilselett er

Maritha har gjort sin debut i radion. Och jag har gett er fel information. Maritha pratade inte alls i Sveriges Radio Kalmar. Hennes ljuva stämma kunde istället höras i Radio Nybro. Där fick jag!

Det tog mig en hel timme innan jag förstod det.
"Radio Nybro är det, 89,7 nånting" förklarade Maritha.

Jag fortsatte leta som en blådåre på Radio Kalmars hemsida. Men utan resultat.
När Maritha messar och berättar att hon har fått samtalet inspelat på ett kasettband med sig hem, slår det mig. Det är inte meningen att jag ska kunna lyssna på Maritha genom nätet. Jag bor för långt bort.

Det är ju fan att man ska bo i en håla som Karlskrona denna dag. Nybro är ju mycket hetare. Dessutom har de en egen radiokanal!

Jag hoppas i alla fall att chefen skötte sig.

Och jag ber om ursäkt.

/Jenny

Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback